خواص قارچ برای پوست و مو

چهارشنبه 15 مرداد 1399
11:29
شکری پور

خواص قارچ برای پوست

ممکن است عجیب به‌نظربرسد اما خوردن قارچ می‌تواند برای پوست‌تان مفید باشد. قارچ، سرشار از ویتامین D، سلنیوم و آنتی‌اکسیدان است که از پوست‌تان محافظت‌می‌کند. امروزه، قارچ، یکی از مواد فعال درکرم‌های موضعی، سرم‌ها و محصولات صورت است زیرا عصاره آن، یک آنتی‌اکسیدان قوی و مرطوب‌کننده طبیعی محسوب‌می‌شود. برخی از خواص قارچ برای پوست در زیر آمده است:

۱. آبرسانی پوست

اسیدهیالورونیک، مرطوب‌کننده داخلی بدن محسوب‌می‌شود زیرا پوست را پر و سفت‌می‌کند. این ماده، چین‌وچروک‌ها و خطوط مربوط به پیری را کاهش‌می‌دهد. قارچ، حاوی یک پلی‌ساکارید است که در آبرسانی و پرکردن پوست، موثر است.

۲. درمان آکنه

قارچ، سرشار از ویتامین D است. زمانی‌که به‌صورت موضعی بر آکنه قراربگیرد، خواص درمانی دارد. بنابراین، عصاره قارچ معمولا در محصولات مراقبت از پوست مخصوص آکنه، کاربرددارد.

۳. روشن‌کننده طبیعی پوست

مراقبت از پوست چرب صورت

بعضی قارچ‌ها، اسیدکوجیک دارند که یک روشن‌کننده طبیعی برای پوست است. این اسید، از تولید ملانین بر سطح پوست جلوگیری‌می‌کند. اسیدکوجیک، سلول‌های جدید پوست را که بعد از لایه‌برداری سلول‌های مرده تشکیل‌شده‌اند، روشن‌می‌کند. این ماده، جایگزینی عالی برای روشن کننده‌های شیمیایی سمی مانند هیدروکینین که خطر ایجاد سرطان را دارد، است.

۴. از جمله خواص قارچ این است که ضد پیری است

قارچ، دارای خواص ضدپیری است. اسیدکوجیک، به‌عنوان درمانی برای علائم پیری مانند لکه‌های کبد، لکه‌های پیری، تغییر رنگ و رنگ پوست نامناسب ناشی از آسیب نوری، معمولا در کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌ها به کارمی‌رود. قارچ، دفاع طبیعی پوست را افزایش‌داده و با سالم‌کردن آن، ظاهر پوست را خوب‌می کند.

مطلب مرتبط: تاماریلو: ۹ مهمترین خواص تاماریلو برای سلامتی

۵. درمان مشکلات پوست

مشکلات پوستی، اکثرا به دلیل التهاب و فعالیت زیاد رادیکال آزاد به‌وجودمی‌آیند. قارچ، حاوی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات دارای خواص ضدالتهابی است. استفاده موضعی از این ترکیبات طبیعی، درمان را سرعت‌داده و با التهاب مبارزه‌می‌کند. عصاره قارچ معمولا در محصولات پوست و برای درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، رزاسه و آکنه به‌کارمی رود.

خواص قارچ برای مو

موی سالم نیز، درست‌ مانند بقیه بدن، نیازمند دریافت مواد مغذی حیاتی برای فولیکول‌های خود است. کمبود این مواد مغذی، همچنین عوامل خارجی مانند درمان‌های شیمیایی قوی، سبک‌زندگی ناسالم و بیماری‌های‌ مزمن، می‌توانند باعث مشکلات مو شوند. قارچ، منبع خوبی از ویتامین D، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی مانند سلنیوم و مس است.

۶. با ریزش مو مبارزه می‌کند

کم‌خونی یکی از معمول‌ترین دلایل ریزش مو است. کم‌خونی به‌دلیل کمبود آهن در خون به‌وجودمی‌آید. قارچ، منبع خوبی از آهن است و می‌تواند با ریزش مو مبارزه‌کند. آهن، یک ماده معدنی حیاتی است و در تشکیل سلول‌های قرمز خون نقش‌دارد، بنابراین مو را تقویت می‌کند.

۷. سرشار از مس

قارچ، مس دارد که برای موی شما مفید است زیرا جذب آهن غذا را تسهیل‌می‌کند. مس در تولید ملانین، نقش‌دارد. ملانین، بر رنگ مو اثرمی‌کند. قارچ، دارای مقادیر فراوان آهن نیز هست. مس و آهن در افزایش سلامت و تقویت مو نقش‌دارند.

۸. سلنیوم فراوان

قارچ، مقدار زیادی سلنیوم دارد که برای سلامت مو مفید است. این ماده مغذی، یک آنتی‌اکسیدان قوی است که بدن را از رادیکال‌های آزاد، خلاص‌کرده و سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند. سلنیوم، اغلب در پروتئین‌های حیوانی یافت‌می‌شود و بنابراین، قارچ می‌تواند جایگزین خوبی برای گیاه‌خواران، دردریافت این ماده حیاتی باشد. سلنیوم به رشد مو کمک‌کرده و از شوره سر جلوگیری‌می‌کند.

ترکیبات سلنیومی می‌توانند قارچی به‌نام مالاسزیا که در پوست سر وجوددارد و مسئول ریختن پوست‌های خشک‌ است را بکشد. سلنیوم، در ترکیب با روی، در جلوگیری از ریزش مو موثر است.


[ بازدید : 180 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش و پرورش قارچ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]